~Ελένη Δήμου~

Πατήστε Play για να ακούσετε την συνέντευξη

Καλή σας ακρόαση
Η Ελένη Δήμου ζωντανά στο Εν-τεχνο.gr 12-12-2017

eg

Η Ελένη Δήμου, Είναι δημοφιλής τραγουδίστρια της ελαφράς, της λαϊκής και της νεο-ελαφράς μουσικής, με καλλιτεχνική ακμή κατά τη δεκαετία του 1980. Έχει στο ενεργητικό της πλήθος επιτυχημένων τηλεοπτικών και λοιπών εμφανίσεων. Το 1981 πήρε το Α΄ βραβείο του 20ού Φεστιβάλ Θεσ/νίκης με το τραγούδι της ΣάσαςΜανέττα «Μια αγάπη σαν κι αυτή». Ο δίσκος της "Προσωπικά" του 1987, με τραγούδια του Γ. Σπανού, καθώς και το τραγούδι "Δεν Πιστεύω" σε στίχους και μουσική Μιχάλη Ρακιντζή, ξεπέρασε τις 100.000 αντίτυπα και έγινε "πλατινένιος", όπως και ο δίσκος με τραγούδια του Λάκη Παπαδόπουλου "Κατά βάθος αλεπού" (1986), που ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 80.000 αντίτυπα, ενώ οι δίσκοι της "Αντιθέσεις" (1989), "Κανείς δεν είναι κανενός"

eg

Ας ξεκινήσουμε με το σήμερα, με το νέο δισκογραφικό άλμπουμ που βρίσκεται καθ' οδόν με τίτλο Ο ΜΗΔΕΝΙΖΩ ΚΑΙ ΖΩ. Τι ξεχωριστό έχει ο δίσκος αυτός;

Ξεχωριστό δεν ξέρω αν έχει κάτι, έχει πολύ ωραίες δημιουργίες, έχει πολύ αγάπη, πολύ λαχτάρα για ένα βινύλιο , γιατί βινύλιο θα 'ναι, δεν θα είναι cd. Έχει πολύ ωραίες συνεργασίες, πολύ ωραία τραγούδια και νομίζω ότι το οφείλω στο κοινό μου το οποίο με ακολουθεί και τους ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για αυτό. Άλλωστε αυτοί είναι η αιτία που εγώ ακόμα τραγουδάω , ακόμα κάνω ζωντανές εμφανίσεις , για αυτόν τον κόσμο που με αγάπησε και εξακολουθεί να με ακολουθεί.

Η ενασχόλησή σου με το τραγούδι ξεκινάει από πολύ νωρίς παραστάσεις κι εμφανίσεις, πλάϊ σε μεγάλα ονόματα. Τι θυμάστε από εκείνες τις συνεργασίες;

Πολύ ωραία πράγματα έχω κρατήσει και αν κάτι περίεργο είχε συμβεί , εγώ το έχω σβήσει από τη μνήμη μου. Κρατάω πάρα πολύ ωραία πράγματα ,δεν είχε συμβεί κάτι. Κάθε συνεργασία ήταν ξεχωριστή, από κάθε συνεργασία πήρα πράγματα, έμαθα πράγματα και ειδικά με τα πολύ σπουδαία και μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής και δισκογραφίας . Έμαθα αρκετά και τα κουβαλάω στο δισάκι μου

Ποια ήταν τα συναισθήματά σου όταν εμφανιζόσουν σε πολύ κόσμο για πρώτη φορά;

Χαρά μεγάλη, μεγάλη χαρά τι να σου πω τώρα, πώς να στο περιγράψω. Βασικά ονειρευόμουν από πολύ μικρή πράγματα, τα οποία στη συνέχεια ή ανθρώπους που θαύμαζα και τους είχα σαν πρότυπο, ήμουν πολύ τυχερή που συνεργάστηκα μαζί τους. Δε μπορώ να σου περιγράψω τα συναισθήματα που αισθάνεσαι , είναι σαν να σου χαρίζουνε τον κόσμο. Με το τρακ παρέα , με την αγωνία παρέα αλλά νιώθοντας πάρα πολύ ωραία.

eg

H είσοδος της δεκαετίας του '80, σήμανε και την αρχή του τέλους της «χρυσής εποχής» για το Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης. Ειδικά από το 1982 κι έπειτα, ο θεσμός έπεσε σε σχεδόν πλήρη ανυποληψία κι ελάχιστες είναι οι στιγμές που μπορούν να θυμηθούν όσοι το παρακολούθησαν είτε «ζωντανά», είτε από την τηλεόραση. Επιπλέον, μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι και οι νέοι ερμηνευτές που ανέδειξε έκτοτε. Στην τρίτη θέση με (388 ψήφοι), για να συναντήσουμε μιαν ερμηνεύτρια που ένα χρόνο μετά θα κέρδιζε το πρώτο βραβείο στη διοργάνωση, αλλά και θα ξεκινούσε μια πολύχρονη και σημαντικότατη καριέρα στην ελληνική μουσική σκηνή. Πρόκειται για την Ελένη Γκικοδήμου, ή Δήμου όπως τη γνωρίζει όλος ο κόσμος, η οποία εμφανίστηκε στο Αλεξάνδρειο με το τραγούδι «Αν η καρδιά σου».Σύμφωνα με το πρόγραμμα, ως συνθέτης και στιχουργός εμφανιζόταν ο Κυριάκος Δασκαλόπουλος, που φυσικά δεν είναι άλλος από τον Άκο Δασκαλόπουλο. Όμως, η μουσική δεν ήτανε δική του. Την έγραψε ο Μάνος Λοΐζος, το όνομα του οποίου δεν υπήρχε πουθενά, προφανώς για να μην επηρεαστεί το κοινό και η κριτική επιτροπή. Ήταν η πρώτη και μοναδική φορά που ο αξέχαστος κι αγαπημένος δημιουργός έστειλε τραγούδι του στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, το οποίο ήτανε κι από τα τελευταία του. Στη δισκογραφία, κυκλοφόρησε το 1985 με τη Δήμητρα Γαλάνη. Γιατί δεν ηχογραφήθηκε «ποτέ» μέχρι τώρα (και) με την δική σου φωνή;

Ήταν ένα αμφισβητούμενο φεστιβάλ δυστυχώς, ήταν πια στο τελείωμά του . Ο Μάνος Λοΐζος, ένας τόσο σπουδαίος συνθέτης είχε λόγο να αποκρύψει την ταυτότητά του. Ο Άκος Δασκαλόπουλος που έγραψε τους στίχους δεν είχε λόγους να αποκρύψει το όνομά του. Σεβάστηκα απόλυτα ότι δεν ήθελε ο Λοΐζος να ανακοινωθεί το όνομά του μέσα στα χρόνια. Απλά το ανέφερα από ένα σημείο και μετά ότι ήταν του Μάνου Λοΐζου το τραγούδι, γιατί αυτό ηχογραφήθηκε με άλλο στίχο και το είπε η Δήμητρα Γαλάνη σε ένα δίσκο. Θα ήθελα να τα ηχογραφήσω κάποια στιγμή ξανά, αυτά είναι τα βραβεία μου.

Η θεματολογία των τραγουδιών σε όλους τους δίσκους που έχεις ηχογραφήσει «μιλάνε» για τον έρωτα, το χωρισμό, τις παιδικές αναμνήσεις, για φιλία, αλλά και όλες τις εσωτερικές συγκρούσεις που βιώνει ο άνθρωπος, που πορεύεται προς την αυτογνωσία του. Πιστεύεις πως ο καλύτερος στίχος, είναι αυτός που έχει, η κρύβει πόνο;

Συνήθως αρέσουν πιο πολύ αυτά τα τραγούδια, γιατί έρχονται αντιμέτωπα οι άνθρωποι που τα ακούνε με το πραγματικό τους συναίσθημα , με αυτό που κρύβουνε πολλές φορές. Δημιουργούνε ένα κλίμα αυτογνωσίας ίσως για αυτό αρέσουν πιο πολύ.

eg

Μετά από τόσα χρόνια πορείας στο τραγούδι, τι κεντρίζει, τι δημιουργικότητα σου και, συντηρεί ζωντανό το μεράκι σου; Τι είναι το τραγούδι για σένα;

Το τραγούδι είναι μέρος της ζωής μου. Είναι ο τρόπος που ξεφεύγω από τους φόβους μου, τις φοβίες μου πιο συγκεκριμένα. Είναι η επαφή μου με τον κόσμο, εξωτερικεύω τα συναισθήματά μου.

Για όλο αυτό το δημιούργημα που λέγετε Ελένη Δήμου, πιστεύεις ότι ευθύνεται κυρίως το μυαλό, ή η φωνή σου;

Νομίζω η χροιά της φωνής, αυτό που με έκανε όπως λένε όλοι να ξεχωρίζω. Να μ ακούς στο ραδιόφωνο και να λες αυτή είναι η Ελένη. Αυτό έχει παίξει καθοριστικό ρόλο. Είναι σημαντικό αυτό, και αν ανατρέξουμε στη παγκόσμια μουσική σκηνή θεωρώ οι άνθρωποι που διαπρέψανε και έχουν μια θέση στο πάνθεων το μουσικό , ο ένας δεν έμοιαζε με τον άλλον. Είχαν κάτι ξεχωριστό και άκουγες και έλεγες αυτός είναι αυτός , δε μπέρδευες . Είναι πολύ σημαντικό . Προσπαθούσα πάντα να ξεπεράσω τον εαυτό μου, δεν αντέγραψα ποτέ . Αυτό οφείλεται στο γεγονός όταν ξεκίνησα εγώ είχα πρότυπα αντρικά τραγουδιστικά. Είχα τον Νταλάρα και τον Πάριο. Δεν είχα πρότυπο γυναίκα

Γιατί έχουν ανάγκη οι άνθρωποι την τέχνη;

Την ασπάζομαι και την σκέφτομαι πολύ σοβαρά και την θέλω. Εγώ δεν είχα ανθρώπους κοντά μου και φίλους εκτός από την οικογένεια μου να με χαϊδεύουν , ήθελα να μου λένε την αλήθεια. Σου πάει αυτό ,δε σου πάει. Ήσουν καλή δεν ήσουν. Το θέλω.

Είσαι «κάποια» χρόνια στο επάγγελμα και θα ήθελα να μου πεις ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες του;

Δε τις θυμάμαι. Το λέω και για τα νέα παιδιά, τα χρόνια έχουν αλλάζει, δισκογραφία δεν υπάρχει πια δυστυχώς αλλά έχει πόνο αυτή η δουλειά. Όποιος μπαίνει σ΄ αυτή τη δουλειά για να βγάλει λεφτά , για να πέφτει χρυσόσκονη από τον ουρανό είναι λάθος, δεν έχει διάρκεια ζωής. Διάρκεια ζωής έχει η μελέτη , το τρέξιμο, έχει η αϋπνία , η έλλειψη των διακοπών. Εγώ έκανα διακοπές πρώτη φορά όταν παντρεύτηκα , στο γαμήλιο ταξίδι. Άκουγα ανθρώπους τρελαμένους για διακοπές και έλεγα γιατί τρελαίνονται με τις διακοπές, τι είναι αυτό που κάνουν οι διακοπές και το έζησα όταν παντρεύτηκα , κατάλαβα τι σημαίνουν διακοπές. Διακόπτω τα πάντα , κοιμάμαι ότι ώρα θέλω, κοιμάμαι νωρίς , ξυπνάω νωρίς γιατί αγαπώ την μέρα.

eg

Την εποχή μας τη χαρακτηρίζει η προχειρότητα στη μουσική;

Η έλλειψη σεβασμού την χαρακτηρίζει , πρέπει να μάθουνε οι νέοι δημιουργοί και τραγουδιστές , ερμηνευτές να μελετήσουν και να σέβονται το παρελθόν κάθε ανθρώπου που έχει βάλει το λιθαράκι του σε αυτό που λέγεται μουσική βιομηχανία.

Υπάρχουν άξιοι συνεχιστές του Χατζiδάκη, του Τσιτσάνη και άλλων μεγάλων δημιουργών;

Αλίμονο αν δεν το πιστεύω αυτό ,αλίμονο μας γενικότερα . Απλά δεν υπάρχει ο τρόπος να το δούμε αυτό γιατί έχουν αλλάξει τα πράγματα γιατί όπως είπαμε δεν υπάρχει δισκογραφία, τα ραδιόφωνα δεν παίζουν πια έχουν ένα playlist και παίζουνε πληρωμένες διαφημίσεις, από ανθρώπους που πληρώνουν για να ακουστούν στα ραδιόφωνα, δεν είναι τέχνη αυτό όπως καταλαβαίνεις. Αυτό τώρα είναι ένα marketing αδιάφορο. Φυσικά και θα υπάρχει ο νεότερος Μάνος Χατζιδάκις και θα υπάρχει ο νεότερος Μάνος Λοΐζος και Δήμος Μούτσης , άλλα δεν έχουν την ευκαιρία αυτοί οι άνθρωποι, δεν ακούγονται και να κάνουν κάτι δεν ακούγονται πια.

Αναφέρθηκες λίγο πριν , στα πληρωμένα playlist , έχει τύχει μεγάλος καλλιτέχνης να έχει πει ,ναι ήρθαν από τα ραδιόφωνα και μου ζητήσανε χαρτζιλίκι ,έτσι ακριβώς το είπε για να παιχτούνε και να ακουστούνε και καινούρια μου τραγούδια. Σου έχει τύχει και εσένα κάτι παρόμοιο ;

Μόνο στο πολύ βαθύ παρελθόν, είχε έρθει κάποιος και ήμουν Θεσσαλονίκη και με τρόπο ήθελε να μου πει. Του είπα άκου φιλαράκι , εσύ θα πληρώνεις για να με ακούς, εγώ δεν πληρώνω για να γράψεις για εμένα. Έτσι του απάντησα, υπέρμετρα εγωίστρια, υπέρμετρα .

Και ξέρεις γιατί, πες ότι οι μεγάλοι τραγουδιστές έχουν χρήματα, ένα νέο παιδί που δεν έχει ; Γιατί το αδικείς ρε φίλε ; Δεν ήταν έτσι τα πράγματα κάποτε. Είσαι ένας άνθρωπος που πληρώνεσαι από την δουλειά που κάνεις , όπως εγώ πληρώνομαι από την δουλειά που κάνω, λοιπόν παίξε. Πάρε το συναίσθημα σου και παίξε , παίξτε με ψυχή όπως παίζανε οι παλιοί παραγωγοί , τραγούδια όμορφα , να περνάει και ο κόσμος ωραία.

eg

Πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής μουσικής παραγωγής και τους νέους τραγουδιστές και δημιουργούς;

Επειδή είμαι φύση και θέση αισιόδοξος άνθρωπος πιστεύω θα ξυπνήσουμε μια μέρα και θα αλλάξουν κάποια πράγματα . Έτσι πως είναι αυτή την στιγμή δεν είναι καλά. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε τους νεότερους , είμαστε υπεύθυνοι για αυτό που συμβαίνει όλοι.

Είμαστε και στην εποχή που όλα επιτρέπονται κι έχουμε και τους τραγουδοποιούς που λένε οι ίδιοι τα τραγούδια τους, μερικοί απ΄ αυτούς χωρίς να διαθέτουν και φωνή. Ποια είναι η δική σας άποψη απέναντι στην όλη κατάσταση;

Όλοι έχουν δικαίωμα να το κάνουν αυτό , απλά θεωρώ αν τύχει σε κάποιον τραγουδοποιό να γράψει ένα ωραίο τραγούδι και το πει ο ίδιος θα πάει χαμένο. Είναι πολύ σημαντική η δουλειά του ερμηνευτή . Παίρνει ένα τραγούδι , γίνεται η ψυχή του δημιουργού και το περνάει στον κόσμο. Δεν είναι απλό, είναι πολύ σημαντικό. Πολλοί τόλμησαν να το κάνουν αυτό, αλλά ο κόσμος το έβλεπε χαριτομενιά τίποτα παραπάνω

Έτερη μεγάλη αγάπη μετά το τραγούδι και την οικογένια;

Αγαπώ ότι έχει ζωή, αγαπώ πάρα πολύ τα ζωή, αγαπώ πάρα πολύ την φύση , αγαπώ τους ανθρώπους. Τα ζώα τα αγαπώ με μια αγάπη που περισσεύει και όχι μια αγάπη που στερώ από ανθρώπους . Είναι ωραία η ζωή.

eg

Αν δεν σας κέρδιζε το τραγούδι, η μουσική γενικότερα, ποιο επάγγελμα θα ακολουθούσατε;

Μάλλον κτηνίατρος , έτσι πιστεύω. Πρωθυπουργός πάντως με τίποτα (γέλια) θα ήμουν των άκρων , θα ήμουν δικτάτορας

Ζηλέψατε τραγούδια που ερμήνευσαν άλλοι καλλιτέχνες; Και όχι από φθόνο, αλλά γιατί το ερμηνεύσατε στην παρέα σας, η στα κέντρα που εμφανίζεστε, κι ανακαλύψατε ότι θα σας πήγαινε να λέγατε εσείς σε δίσκους.

Αγάπησα τραγούδια, δε τα ζήλεψα. Όταν έχεις την ευκαιρία να έρθεις κοντά σε τραγούδια που αγαπάς και σ’ αρέσουνε είναι το ίδιο πράγμα. Δεν αλλάζει κάτι για εμένα. Από την στιγμή που έχω την δυνατότητα να τα λέω στις ζωντανές μου εμφανίσεις , δε μου λείπει κάτι. Μπορώ και το κάνω, δε ζήλεψα . Μου αρέσει πολύ να γίνονται ωραία τραγούδια .

Έχει τύχει να πεις κάποια τραγούδια που δεν ανήκαν πρώτη φορά σε εσένα, κάποιοι όμως ζήλεψαν και από εσένα και τα είπαν με το δικό τους τρόπο, ποια η γνώμη σου;Πως είναι επίσης από μια μουσικη σκηνή να μεταφέρεις τα τραγούδια σε μια πίστα με γαρύφαλλα

Δεν έχω θέμα, αρκεί αυτοί που ακούνε και ταυτίζονται με το τραγούδι και τους αρέσει , να ξέρουν τους δημιουργούς . Έχω δει ανθρώπους να φεύγουν από την συναυλία του Bob Dylan και να πηγαίνουν στο Λευτέρη Πανταζή , οι άνθρωποι χρειάζονται και αυτό, και εκείνο , και το άλλο . Δεν έχω θέμα εγώ ούτε με τα πιάτα ούτε με τα λουλούδια, ούτε με τις σαμπάνιες . Όπως θέλει ο καθένας μπορεί να εκφράζεται και να λειτουργεί . Εγώ έχω περάσει από όλα. Εδώ και δέκα πέντε χρόνια κάνω αυτή τη δουλειά που είδες την περασμένη εβδομάδα. Παίζω σε μικρές μουσικές σκηνές με έναν ή δυο συνεργάτες ή και παραπάνω ανάλογα την χωρητικότητα και είμαι πολύ ευτυχισμένη. Δε κατακρίνω αυτούς που θέλουν να διασκεδάσουν με άλλον τρόπο ή τους τραγουδιστές που έχουν επιλέξει να είναι διασκεδαστές. Όλοι χωράμε . Οι άνθρωποι έχουμε ομοιότητες αλλά είμαστε διαφορετικοί.

Υπάρχουν φιλίες στη νύχτα και στον χώρο του τραγουδιού;

Είναι ανταγωνιστική αυτή η δουλειά , πίστεψέ με δε ζήλεψα ποτέ , στο λέω ειλικρινά. Έκανα τις επιλογές μου , έχω παίξει και στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο . Για εμένα δε παίζουν ρόλο αυτά. Παίζει ρόλο τι καταθέτω και τι εισπράττω από τον κόσμο , αυτό μετράει

Όσες φορές σας έχω παρακολουθήσει ζωντανά μου δίνετε την εντύπωση ότι σας ενδιαφέρει περισσότερο να περάσει καλά ο κόσμος, να ξεδώσει, παρά να παρουσιάσετε ένα άρτιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα, από αισθητικής πλευράς

Τα έχω κάνει και αυτά αλλά , αλλά αυτή την εποχή που ζούμε , αυτό που κάνω τώρα. Και να ακούς και να ξεδίνεις με την έννοια να τραγουδήσεις , να χαρείς.

eg

Αλήθεια, υπάρχει κάποιος παλιός δίσκος στον οποίο για πολλά χρόνια μπορείτε να επιστρέφετε και να τον ξανακούτε; Η δικό σας άλμπουμ η κάποιου άλλου συναδέλφου η μουσικού

Αρκετοί είναι αυτοί, τα ζεστά ποτά δε βαριέμαι ποτέ , του Χάρη και Πάνου Κατσιμίχα , το ρεμπέτικο δεν ξεχνάω ποτέ γιατί έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή μου με τον Νταλάρα, Πενήντα χρόνια Ρεμπέτικο . Τον Μούτση δε βαριέμαι ποτέ . Τώρα δικά μου πράγματα δε βάζω να ακούσω αλλά όταν υπάρχει κάποιος λόγος ψάχνοντας κάτι και βάζω να με ακούσω λέω ωραία τραγουδίστρια είμαι , αλλά αποστασιοποιημένη .

Ελένη, η Νατάσσα Μποφίλιου τις τελευταίες μέρες δέχεται μια άνανδρη κι άδικη επίθεση, με ειρωνίες και χλεβασμούς από δημοσιογράφους, πολιτικούς αλλα κι από απλούς πολίτες, γιατί έκφρασε το πολιτικό της πιστεύω. Τι πρέπει να γίνει για να κατατροπωθούν τέτοιες τραμπουκικές πρακτικές; Μήπως έχει ευθύνη κι ο καλλιτεχνικός κόσμος του τραγουδιού(γιατί πολλοί σιώπησαν), μήπως έχουμε έλλειμμα αλληλεγγύης στο τραγουδιστικό σινάφι;

Υπάρχει έλλειψη γνώσης, πολλοί από εμάς τους τραγουδιστές δεν είμαστε μορφωμένοι, από την άλλη μας αρέσει να ρίχνουμε στη πυρά κάποιον που έχει επιτυχία . Η Νατάσσα πάρα πολύ καλά έκανε και κακώς πετροβολούνε οι άνθρωποι που ξέρουν κάποια παραπάνω πράγματα. Δεν είναι ωραίο, έχουμε χάσει την μπάλα και στο διαδίκτυο κάθε πικραμένος βγάζει τα απωθημένα του, γίνεται ένα μπάχαλο δεν είναι ωραίο

Θα αναστηθεί το πολιτικό τραγούδι πάλι μέσα σ αυτή την κρίση;

Πιστεύω πως ναι , έχουνε τόσα πολλά να πούνε οι δημιουργοί .

eg

Με το χέρι στη καρδιά ,ποιος ήταν ο λόγος που απουσίασες τόσο καιρό δισκογραφικά;

Μα δεν υπήρχε δισκογραφία, ήταν μετρημένη στα δάχτυλα , δε θέλω να είμαι μετρημένη στα δάχτυλα. Επειδή πάντα έκανα αυτό που ήθελα στη δισκογραφία , εννοώ στα τραγούδια που ήθελα εγώ να καταθέσω, αυτό εξακολουθώ και κάνω. Δόξα το Θεό έχω ένα πολύ σπουδαίο σύζυγο και σύντροφο που μαζί πορευόμαστε και μαζί αποφασίζουμε να κάνουμε κάποια πράγματα. Φτάσανε να με συνταξιοδοτήσουν πολύ νωρίς αλλά επειδή είμαι Ηπειρώτικο κεφάλι και έχω περάσει πολλά, μα εγώ κάτω δε το βάζω. Μόνο ο θάνατος με νικάει εμένα , ο θάνατος μπορεί να με νικήσει.

Η Ελένη Δήμου, πέρα του ότι είναι μια σπουδαία ερμηνέυτρια, είναι και συγγραφέας. Από της εκδόσεις «ΛΙΒΑΝΗ» κυκλοφορεί το βιβλίο, με τίτλο «ΟΣΑ ΔΕΝ ΕΙΠΑΜΕ» Θες να μας πεις δυο λόγια για το βιβλίο αυτό;

Ήταν μια εποχή της ζωής μου που δεν έκανα τίποτα , πέρναγαν οι μέρες και οι νύχτες κάποια στιγμή αποφάσισα να γράψω ένα μυθιστόρημα . Ήθελα πολλά χρόνια να το κάνω και έτσι έγραψα το μυθιστόρημα αυτό και μου άρεσε πολύ δε σου κρύβω. Στεναχωρήθηκα όταν τέλειωσε , ήταν η καθημερινότητά μου. Ο άνθρωπος που γράφει και ο άνθρωπος που ζωγραφίζει είναι μόνος του , δε πρέπει να κάνει τίποτα άλλο . Θέλει να είσαι από πάνω . Έτσι λειτουργώ εγώ, δεν είμαι συγγραφέας , γραφώ γιατί μου αρέσει.

Συνέντευξη: Μιχάλης Αδαμάντιου

Επιμέλεια συνέντευξης: Μιχάλης Αδαμάντιου, Μιχάλης Μέγας, Κωνσταντίνος Αδαμόπουλος

Να ευχαριστήσουμε το Ρότα Art Coffee Community για την φιλοξενία.